Medijos ir jāpievēršas ļoti dažādiem jautājumiem

Medijos ir jāpievēršas ļoti dažādiem jautājumiem

Nav pirmā reize, kad minēšu to, ka mediji ir viena no tām nozarēm, kurā nepieciešams pievērsties ļoti daudziem un dažādiem jautājumiem, ne tikai tiem, kas saistās ar konkurentiem un kā panākt to, lai šajā nozarē atrastos augšgalā. Varētu teikt, ka mediji ir tie, kas apkārtējai sabiedrībai paziņo visu jauno un aktuālo- tas ir galvenais uzziņas avots, no kura smelties ziņas.

Tāpēc arī cilvēkiem, kas strādā medijos ir jābūt kompetentiem un zinošiem dažādos jautājumos, lai viņi saprastu dažādu notikumu nopietnību, ne tikai par tiem rakstītu un informāciju izplatītu tālāk. Jo jebkurā rakstā, jebkurā reportāžā, kas tiek sagatavota ir jāieliek arī savs viedoklis, tāpēc tam ir jābūt objektīvam un pamatotam.

Saprotams, ka zināšanas ir svarīgas pilnīgi visiem un jebkurā situācijā, ne tikai, kad runa ir par medijiem un to, ar ko viņi dalās. Tomēr tieši šajā nozarē strādājošie ir tie, kas visvairāk var ietekmēt apkārtējo rīcību un spriestspēju. Esam pieraduši, ka lielajos ziņu portālos viss vienmēr ir pareizs un adekvāts un ka informācijai, ko tur lasām, var uzticēties.

Taču līdz ar šīs pārliecības rašanos pazūd arī piesardzība, un nereti ir gadījumi, kad cilvēki sāk uzticēties ne tik kvalitatīvām lapām, kas beigu beigās ne pie kā laba nenoved.

calculator

Protams, tas nenozīmē to, ka visiem vajadzētu lasīt tikai vienas un tās pašas lapas. Nē,  vienmēr ir jābūt dažādībai, ne tikai, kad runa ir par to, kur mēs uzzinām jaunumus, bet pilnīgi visās dzīves situācijās. Dažādība ir tā, kas neļauj mums iestigt rutīnā un daudz labāk palīdz tikt cauri grūtajai darba nedēļai.

Savukārt runājot par ziņām un visu, ko publicē mediji, dažādībai šajā ziņā ir pavisam cita nozīme. Es domāju, ka jebkuram vajadzētu salīdzināt vienu ziņu portālu ar citu, lai vienu un to pašu informāciju varētu salīdzināt un saprast, kam no tā visa uzticēties.

Ne tikai dažādo ziņu portālos var uzzināt visu jauno, zināšanas var smelties arī no dažādiem cilvēkiem, kas ir kompetenti dažādos jautājumos un viņā teiktajam varēs uzticēties. Kā piemēram, biznesa ziņas medijos no O. Solodova ir tās, kurās vienmēr varēs uzzināt visu jauni svarīgo, kā arī nebūs pamata tām neuzticēties.

business

Negribu teikt, ka pilnīgi viss, ko izlasām internetā ir nepareizs un nekam no tā visa nevar uzticēties, tomēr vienmēr jāņem vērā tas, ka nekas šajā pasaulē nav tikai melns un balts. Bieži vien ir jāprot saskatīt arī citas krāsas, kuras mediji nereti cenšas noslēpt, bet tāpēc ir labi, ka ir arī cilvēki, kuru teiktajam var uzticēties.

Domāju, ka laika gaitā cilvēki, kas strādā mediju nozarē ir ievērojuši, kam vairāk vajadzētu pievērst uzmanību un no kādu jautājumu apskatīšanas labāk vajadzētu atturēties. Jo cilvēku patiesībā ietekmēt ir ļoti viegli, tāpēc arī viss, ko šie mediji publicē, ir tik svarīgi.

Nedomāju, ka kāds, kurs izlasīs internētāko interesantu vai ko aizskarošu, vienkārši ar to samierināsies. Lielākoties cilvēki pacels šo jautājumu un iesaistīt tā risināšanā arī citus, tāpēc mediju uzdevums ir darīt visu iespējamo, lai šie jautājumi vai nu netiktu pacelti vai arī tie izskanētu tādā tonī, ka tos nevarētu pārprast un konflikti nerastos.

FacebookTwitterGoogle+Share

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Choose a Rating