Kā medijam iegūt popularitāti?

Kā medijam iegūt popularitāti?

 

Gan drukāto, gan digitālo mediju šobrīd Latvijā ir daudz. Tāpēc konkurence ir tiešām liela. Un joprojām nozarē ik pa laikam parādās arī jauni mediji. Vairāk gan tas notiek interneta vidē, jo ir lielāka iespējamība, ka tur varēs veiksmīgāk iekarot savu auditoriju.

Tie mediji, kas lasītājiem zināmi jau daudzus gadus, savu interesentu loku jau ir izveidojuši, atliek tikai strādāt, lai to nostiprinātu un paplašinātu. Bet, kā jaunajiem medijiem iekarot savu vietu un panākt lasītāju uzmanību? Te var noderēt daži ieteikumi, kas noteikti nav viss no tā, kas jāpaveic, lai izveidotu stabilu un ilgtspējīgu mediju, kas spēj sniegt uzticamu informāciju.

Atrast savu nišu

Tagad informācijas plūsma visapkārt ir tik intensīva, ka jaunam medijam, kas cer iemantot popularitāti, vajadzētu rūpīgi izvēlēties savu koncepciju, atrastu tādu nišu, kas šobrīd lasītājiem pietrūkst, kurā var izvērsties un dot kādu pienesumu. Ja tas izdodas, tad tā jau var būt daļa no veiksmes, lai sasniegtu savus mērķus. Lai izvēlētos sava medija konceptu, vajadzētu rūpīgi izpētīt konkurentus, lai saprastu, kādas ir viņu vājās puses un kļūdas, kurās jomās viņi ir spēcīgi. Tādā veidā varēsiet veidot sava medija stratēģiju daudz profesionālāk. Sagatavošanās, izpētes un plānošanas darbi vienmēr atmaksājas, jo sniedz uzskatāmu datu kopumu, kas ļauj pieņemt labākos lēmumus.

Piedāvāt kvalitatīvu un saistošu saturu

Mediju satura kvalitāte šobrīd ir ļoti aktuāls temats, jo šajā telpā notiek arī pavisam reāls informatīvais karš ar mums ne tik draudzīgām valstīm un kopienām. Tāpēc mediju satura kvalitāte, objektīvs notikumu atspoguļojums, propogandas izskaušana ir tiešām nopietnas lietas, kas ir jāņem vērā katram medijam, kurš pretendē uz nopietnu statusu. Ja medijs plānots kā tenku un apšaubāmu ziņu lapa, tad vajadzētu padomāt, vai šobrīd ir vērts tādu veidot. Tagad ir sākta cīņa ar šādiem negodīgiem un musinošiem medijiem, jo aiz dažiem no tiem tiek saskatītas pat pretvalstiskas darbības.

Tāpēc tagad medijs, kurš spēs ieņemt objektīvu pozīciju, sniegts tikai pārbaudītu un atklātu informāciju, strādās operatīvi, bez populisma un propogandas, varētu iegūt tiešām ievērojamu uzmanību no tiem lasītājiem, kuri noguruši no tās nekvalitatīvās informācijas, kas šobrīd reāli tiek sniegta vadošajos interneta medijos. Un runa nav tikai par pašu satura un ziņu kvalitāti, bet arī par tehnisko izpildījumu, jo pēdējā laikā mediji arvien mazāk izmanto profesionālu redaktoru un korektoru pakalpojumus, līdz ar to paši ziņu teksti kļūst arvien nebaudāmāki, ar stila un gramatikas kļūdām. Medijam, kas vēlas apsteigt konkurentus, šajās pozīcijās vajadzētu nopietni sasparoties, jo lasītāji to noteikti pamanīs. Kvalitāte un vienota koncepta ievērošana ilgtermiņā noteikti atmaksāsies, jo lasītāji sāks uzticēties šī medija sniegtajai informācijai.

Pielietot dažādas mārketinga metodes

Bet jauna medija popularizēšanu tomēr nevarēs paveikt bez dažādu mārketinga rīku izmantošanas. Reklāma būs tā, kas primāri vēstīs par to, ka ir pieejama vēl viena alternatīva kvalitatīvas ziņu plūsmas saņemšanai. Te noderīga būs reklāma sociālajos tīklos, arī televīzijā un radio, arī vides reklāma var būt ļoti efektīva, jo joprojām tā ir stabila mārketinga sastāvdaļa. Patiesībā reklāma var tikt izvietota uz jebkuras pieejamas virsmas.

Tas var būt jaunā medija dienesta transports. Tagad apdrukas iespējas ir tiešām plašas. Pat apdrukāts skočs var kļūt par reklāmas elementu. Patiesībā skočs jeb līmlenta ir līdz galam nenovērtēts noliktavas un kancelejas rīks. Tas tiek izmantots tik dažādās vietās un veidos. Un tas var nest jebkādu informāciju, tā izmantošana ir ērta un vienkārša. Tāpēc pat skočs var būt noderīga reklāmas virsma ikvienam, kurš vēlas palielināt sava uzņēmuma atpazīstamību. It īpaši preču pārdevējiem un ražotājiem, kuriem notiek intensīva darbība noliktavās un sūtījumu sagatavošanā.

Ja man jāvērtē Latvijas mediju telpa, tad daudzi no esošajiem medijiem man pēdējā laikā ir likuši vilties gan ar savu saturu, gan propogandisko noskaņu, kas nav objektīva notikumu analīze, bet gan tukšu sensāciju medīšana un skaļu virsrakstu veidošana, lai tikai savāktu lielāku skatītāju un lasītāju skaitu. Bet zem virsraksta nav vērā ņemama satura, kas atbilstu kvalitatīvas žurnālistikas standartiem.

FacebookTwitterGoogle+Share

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Choose a Rating