Cik uzbāzīgas šķiet reklāmas dažādos medijos?

Cik uzbāzīgas šķiet reklāmas dažādos medijos?

Mēs jau esam pieraduši, ka dažādos medijos bez reklāmām iztikt nav iespējams. Tas ir viens no veidiem, kā medijiem pelnīt, lai nevajadzētu šo slogu uzlikt uz patērētāju: ģimeni, senioru vai jebkuru citu cilvēku, kurš izvēlējies lasīt to, kas viņu interesē. Un pa lielam šobrīd ir noticis tā, ka mēs vairs īsti tās reklāmas nepiefiksējam. Esam tā notrulināti, ka acīs iekrīt vien tikai tad, ja tas ir kaut kas tāds, kas mūs tiešām interesē.

Žurnālā saturiskais materiāls – vien tikai trešdaļa

Tikko kādā no facebook.com runas plūsmas ierakstiem redzēju kādas sašutušas ārvalstīs dzīvojošas sievietes video blogu, kur viņa nodemonstrēja, cik patiesībā kvalitatīvās vai izklaidējošās informācijas mēs saņemam, kad nopērkam kādu no sieviešu populārākajiem žurnāliem. Precīzi neatcerēšos, kuri žurnāli tur tika ķidāti, šķiet, Vogue un Cosmopolitan, taču rezultāts bija tāds, ka izplēšot visas reklāmas laukā, no skaistā, glancētā un biezā žurnāla bija palikusi vien tikai trešdaļa lappušu.

Droši vien, ja mēs ķidātu vīriešu žurnālus, būtu kaut kas tamlīdzīgs: izplēšot visas reklāmas, kur stāv skaisti uztrenēti vīri apakšveļā, glītas automašīnas un to riepas, dažādi dezodoranti un citas vīriešus uzrunājošas lietas, mums paliktu labi ja puse, ja ne pat mazāk. Skumji, taču mēs samaksājam tiešām lielu naudu, lai skatītos kārtējās reklāmas.

Kā ir interneta vidē?

Man šķiet, interneta vidē ir vēl trakāk. Nesen savai automašīnai meklēju ziemas riepas un turpmāk visas lapas, kuras apmeklēju, sākot ar sociālajiem tīkliem un beidzot ar dažādiem interneta ziņu portāliem man reklāmās meta visus iespējamos bannerus, sākot ar to, kas ir keypoint riepu centrs, un beidzot ar dažādām automašīnām nepieciešamām lietām. Es saprotu, kāpēc šīs reklāmas man rādās un par tām nestrīdēšos, taču tas ir tik amizanti – vienu reizīti pameklēji un viss – turpmāk visos stūros man rādās viens un tas pats.

Atšķirībā no drukātiem medijiem, interneta vidē šīs reklāmas tiešām parādās lielākoties atkarībā no tā, kas tevi interesējis, nevis izdevējs centies uzminēt, ko tu vēlies. Tā arī ir tā lielākā priekšrocība, kas vienlaikus ļauj man kā patērētājam atrast visizdevīgāko, bet vienlaikus – tas notrulina un iemāca nereaģēt uz visu, kas zibinās un kustas datorekrānā. Līdz ar to atbildēt uz to, cik tās ir uzbāzīgas, šķiet, paliek arvien grūtāk.

FacebookTwitterGoogle+Share

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Choose a Rating