Barters kā lielisks līdzeklis sadarbībai

Barters kā lielisks līdzeklis sadarbībai

Mūsdienās mediji piedzīvo pamatīgas pārmaiņas. Arvien retāk cilvēki izvēlas politikas, veselības, ekonomikas, kultūras, sporta un citu nozaru ziņas, baumas, sabiedrības krējuma izklaides un citas jomas izklaidējošos rakstus lasīt papīra formātā. Aktuālāko informāciju cilvēki paklausās televīzijas pārraidēs, taču pamatā visus jaunumus mēs šobrīd uzzinām interneta vidē, kur turklāt mūs neierobežo arī informācijas apjoms – ja gribam, lasām kaut vai romānu, galvenais ir būt zinošiem.

Viena no tendencēm, kas attīstās, ir pat informāciju īsti nelasīt, bet lai saprastu, par ko ir runa, galvenās ziņas būtību mēs uztveram virsrakstos un īsziņās. Te mums lieliski palīdz arī mūsdienu tehnoloģijas un aplikācijas, kas apkalpo tās. Viedtālruņi pamazām pārņem mūsu ikdienu, tāpēc tās aplikācijas, kā, piemēram, twitter.com vai instagram.com un citas mūs lieliski informē, uzsverot galveno. Cilvēki vairs neiedziļinās visās ziņās, bet ātri izlasa būtisko un saprot, kādā virzienā notiek situācijas attīstība. Tas zināmā mērā raksturo mūsdienas – ātri tempi, attīstība un informētība.

bartersTā nu medijiem tagad ir jāiemācās dzīvot vairāk interneta vidē un no tā pagūt arī kaut ko nopelnīt, jo viens ir skaidrs – parastais interneta lietotājs īsti nav gatavs maksāt par informācijas lasīšanu portālos. Tad nav jābrīnās, ka mūs nepārtraukti pārpludina daudzas reklāmas: tiklīdz atver rakstu, bez tām reklāmām, kas abos sānos redzamas, tev vēl virsū lec divas vai trīs citas. Ziniet, brīžiem paliek kaitinoši…

Pašam ir gadījies redzēt arī citu pelnīšanās veidu, ko es saucu par bartera darījumu. Piemēram, lai nebūtu jāliek reklāmas banneris, kuri parasti lietotājus kaitina, turklāt ir zināms, ka cilvēki vairāk uzticas nevis reklāmai, bet gan informatīvas rakstam, tad nu portāli ieliek rakstus, tādā veidā reklamējot savus sadarbības partnerus.

Izdomāšu kādu piemēru, lai to paskaidrotu! Tagad ir klāt ziema, svarīgs jautājums autobraucējiem ir ziemas riepas. Pieņemsim, ka Hankook Masters kompānija grib sev reklāmu, bet uz banneriem viņiem īsti neķeras klienti. Tad nu viņi lūdz portālu kasjauns.lv uzrakstīt informatīvu ziņu par to, cik viņiem labas riepas, cik izdevīgas cenas, cik laba kvalitāte un vispār – ne tikai ziemas riepas, bet arī vasaras un vissezonas riepas var iegādāties. Tekstā pamazām ieliek vēl hipersaiti uz http://www.hankookmasters.lv/  un viss – informācija potenciālajiem klientiem gatava.

Vai arī vēl kāda loti bieža reklāma, ko es redzu, un kas jau ir reāla, tās ir dažādas diētas un uztura bagātinātāji. Ļūk, pavisam reāls piemērs ir tvnet.lv portālā, kur kāda portāla lasītāja iesaka Stokholmas diētu. Latvija tiek uzskatīta par valsti, kur ir ļoti liels aptaukošanās procents, un pēc šāda raksta izlasīšanas esmu pārliecināts, katru reizi šīs diētas atbalsta centrā nāk klāt vairāki desmiti topošo klientu. Es, protams, nesaku, ka tas ir slikti, un droši vien kādam šī diēta tiešām atnes savu labumu, vismaz uz kādu brīdi, taču patiesība ir tāda, ka veselības uzturēšana ir komplekss pasākums un vienas diētas uzturēšana te nepalīdzēs ilgstoša rezultāta noturēšanai. Vienkārši jāsāk par sevi vairāk rūpēties, iemīlēt sevi vairāk laika pavadīt brīvā dabā, kaut vai tikai pastaigājoties.

Tādā ziņā es nedaudz apskaužu medijus, jo viņiem šādi bartera darījumi ir ļoti iespējami un daudz. Kā tādu īstenot firmai, kurai ir sava mājas lapa un kura grib kaut ko notirgot? Meklējot sadarbības partnerus, kuri ir tikpat ieinteresēti. Taču jāskatās, lai jomas būtu līdzīgas, taču neņemtu viena otrai nost klientus. Piemēram, ja auto salons grib tirgot mašīnas, tad viņam labs sadarbības partneris būs riepu ražotājs, savukārt konkurents – tāds pats auto tirgonis. Sīkumos neieslīgšu.

Tātad kāds ir secinājums? Kā jau minēju, šāda veida sadarbība mūsdienu tehnoloģiju attīstībā jau ir gandrīz vai kā viens no darbības pamatprincipiem, jo ja tev interneta vidē nav sadarbības partneru, tad kļūt pamanāmam būs ļoti grūti. Tāpēc nav ko kaunēties, ja no tā iegūst visi, meklējiet vien labus sadarbības partnerus! Pat ja tas ir seksa rotaļlietu veikals vai veikals, kas tirgo riepas.

FacebookTwitterGoogle+Share

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Choose a Rating